<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/plusone.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d6452986634894921543\x26blogName\x3dourlife\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttp://babies87.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://babies87.blogspot.com/\x26vt\x3d-6536755123936056549', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

20 November 2009

♥ oh oh 20 days to go !

Gile da bape bulan x update blog ni. Jgn kate x update blog. Aku rase segalenye2 aku x update. Haha. MS ke FS ke ape2 la. Cume update da ade FB je haha. Gile ketinggalan ah baru nk ade. Tu pn setelah dihasut kawan2 utk bermain farmville. Skang da addict cam haram kot. Haha. Smpi g kursus kawen pon dok cite psl tanaman la, nk beso kan farm la. Pape je. Alhamdulillah skang da level 15. Wahahaha.

Em, refer to subject. Yeay~! 20 days to go. **asal mcm x excited je. Hahahaha. Preparation ok la kot. Ade kot plak. Huhu. Preparation ok je. Sume da ready. Tp still la ade here n there yg x complete. Kalau nk kire complete rasenye mase majlis nnt bru complete kot. HuHu.HIV test da pegi, kursus pn da attend, borang sume da submit+approved. Kire kalau nk nikah mmg da bole la. Tnggal yg misc je x siap ; bunge telur ; baju ; hantaran n lain2.

Ade la org tanye ape perasaan "pengantin"? Bukan ade la org tanye tp rasenye sume org yg aku jmpe tanye soalan yg same. Xpe aku paham. Jawab je la kan. Haha. Perasaan aku biase je. Cume kadang2 tu ade la terpk gk life lepas kawen. Kalau bole bia la bertahan sampi bile2. Risau aku dengar cite2 org psl kawen awal ni. Insyaallah kalau niat betul, bertahan la perkahwinan tu.

Pastu aku ade la gak bace2 kt tenet pasal pantang larang pengantin ni. Ni org tua2 la kate, pecaye ke tak tu terpulang. Huhu. Jom checklist sket :P

44 Pantang Larang Bakal Pengantin.

1. Jangan keluar dengan pasangan selama 40 hari sebelum diijabkabul utk mengelakkan tohmahan masyarakat. Selain itu ia bertujuan utk mengawal nafsu. Ia juga utk menimbulkan perasaan rindu dendam. Perasaan yg timbul akan membuatkan wajah pengantin lebih berseri.

- Both Failed. Oh smpi hari ni kami masih keluar setiap mlm. :D

2. Jgn tidur dirumah orang takut terkena ilmu. Ia juga utk menjaga nama
baik keluarga.

-Both Success. No comment.

3. Jgn bebas keluar kemana-mana kerana takut disantau oleh mereka yg
mempunyai niat tidak baik.

-Both Failed. Ari2 keluar. Balik utk tdo je..

4. Jgn makan nasi dgn gulai berkuah beberapa bulan sebelum naik pelamin bagi mengelakkan perut buncit.

-Both Failed. Beberape bulan sebelum?? Rasenye 2-3 hr lepas ade mkn kari. Oh no!

5. Elakkan makan ulam yg berbau busuk seperti petai dan jering.

Me - Success Edy - Failed. Aku Mmg x mkn kot. Haha.

7. Jgn bercermin terutama selepas maghrib ke atas bagi mengelak diri dari perkara sihir.

-Tersangat lah Failed. Kalau x tgk cermin camane nk besiap. Nk pkai tudung ?

8. Jgn membuang air kecil dan air besar serentak di dlm air contohnya dlm sungai, kolah kerana ia boleh melemahkan organ seks.

-Both SUCCESS. Lawak. Tp seyes kot bnde ni. Huhu

9. Elakkan minum air bergas kerana ia mempunyai gula dan gas yg tinggi dan boleh menyebabkan kencing manis.

Me - Success. Edy - Failed. Fav edy kot air2 gas nieh.

10. Kurangkan makan makanan yg manis kerana jika terkena kencing manis, lelaki tersebut menghadapi masalah berat tika bersama.

Edy - 50% Success 50% Failed

11. Elakkan mandi malam kerana tidak elok untuk sendi-sendi.

-Both Failed - Slalu kuar mlm dah tentu la mandi mlm kan.

12. Kawal makan iaitu sekali makan setiap hari (mengikut sesetengah adat)

-Both Failed. Mkn kt opis then mkn mlm.

13. Kaum lelaki elakkan memakai seluar dalam yg ketat pada waktu malam dan tidur meniarap kerana tidak bagus utk organ seks kerana darah tidak mengalir.

-Hopefully Success. Hahahaha.

14. Elakkan terlalu banyak makan makanan laut kerana ia mengandungi banyak toksid.

-Both Success.

15. Tiga bulan sebelum berkahwin, mula membuat urutan supaya pengantin mempunyai tenaga.

-Both Failed. Eee belom buat kot.

16. Amalkan makan telur ayam kampung seminggu 2 kali yg dicampur madu dan lada hitam yg ditumbuk utk menambah tenaga.

-Both Failed. Ni baru tau. Nnt la practise. Hehe.

17. Bagi mereka yg banyak angin, minum air halia utk membuang angin.

Me - Failed. Edy - Do no. Waaaa x sedapppppp.

18. Belajar ilmu rumahtangga drpd org yg berpengalaman dan sudah berkahwin
tentang rahsia memikat isteri supaya rumahtangga aman dan damai.

Both in process. Hehe.

19. Jgn memuaskan nafsu dengan cara sendiri.

Both SUCCESS KOooot. HAhahaha.

20. Cukupkan waktu tidur tujuh hingga lapan jam sehari.

Me - Success. Edy - Failed. Of coz aku very sure. Sbb edy slalu balik lmbt. ahaha.

21. Elakkan minum minuman keras dan merokok.

Me - 100% Success. Edy - Failed (smoking). Kalau sisha kire tak?

22. Elakkan terkena cahaya matahari kerana dikhuatiri hitam dan tidak
berseri pada hari perkahwinan.

-Both Failed. Ari2 kene ape cer nieh?

23. Elakkan minum air soya kerana ia sejuk dan tidak elok utk alat kelamin.

Me - Success. Edy - Dono. Aku mmg x suke. Tp ari tu nmpk edy minum. Hehe.

24. Amalkan makan jamu supaya malam pengantin tidak mengecewakan.

-Both Failed. Hahaha. Mesti kecewa habisss.

25. Banyakkan baca surah-surah bagi mengelakkan gangguan syaitan. Sentiasa mengingati Allah.

Errrk?

26. Jgn makan sebebas-bebasnya kerana ketika ini sistem dalaman tidak
stabil.

Both Failed. Makin nk dekat ni makin mcam2 kitorg mkn. Adehh.

27. Jgn terlalu terdedah kepada keluarga lelaki (simpan diri).

SUCCEESSSSSSSS. Last jumpe famly edy raye aritu. Kire success la tu. Haha.

28. Jgn berembun atau keluar malam bagi mengelakkan unsur jahat.

Adehh Failed lg.

29. Jgn bercelak atau berlangir serta memotong rambut seminggu sebelum ijabkabul.

Ok Baikkk.

30. Jika telah nikah gantung tidak boleh bersama.

Nasib baik x nikah cam nieh. Hehe.

32. Bilik lelaki atau wanita jgn dikosongkan. Mesti ada orang atau ahli
keluarga terdekat tidur di dalam bagi mengelak dr dikhianati org
.

Success.

33. Jgn buat kerja yg berat. Bila pengantin membuat kerja berat, dia akan berasa penat dan mudah terjadi nya gangguan emosi.

Betol betol betol.

34. Jaga pertuturan agar tidak menimbulkan rasa sakit hati.

Akan cube. Tp lately slalu je gado. Haha.

35. Elakkan makan dan minum seperti sayur bersifat sejuk seperti kangkung, bayam, timun, jambu batu dan air kelapa agar muka nampak segar.

Saye x makan sayur. Yg lain2 tu ok. Hehe.

36. Jgn cukur kening ditakuti akan menghilangkan seri muka.

Baik. Nnt saye pesan kt mak andam key! Tp edy kate kening saye elok cukur. Hmm.

37. Sebelum menjadi pengantin, katil kelamin tidak boleh ditiduri oleh
pengantin kerana tidak manis.

Wajib la x kot... ape da,,,

38. Lempar baju di atas bumbung rumah tanpa diketahui oleh org lain bagi mengelakkan hujan turun ketika majlis berlangsung.

No komen la.. mcm susah je nk baling baju atas bumbung tu..

39. Dilarang memandang cermin ketika disolek oleh juruandam kerana
dikhuatiri hilang seri.

Ok Baikk..

40. Kedua pengantin dilarang bercakap ketika bersanding kerana kurang manis dipandang tetamu.

Hehe. Gelak2 bole?

41. Jgn makan kepala ayam nanti mengantuk masa bersanding.

Xleh blahhhhh.

42. Dilarang membuang alis kerana perbuatan tersebut akan menghilangkan seri wajah buat pengantin lelaki.

Make sure u x buat ye sayangku .

43. Jgn makan bersulam air kerana dikhuatiri menyebabkan perut menjadi buncit.

Both mmg da buncit pon. hahahaha. da telambat kot.

44. Elakkan keluar rumah tanpa tujuan kerana angan-angan yg tinggi
menjelang perkahwinan dikhuatiri bakal pengantin mengalami kemalangan jika berada diluar.

Nau'zubillah.

Ok abes... wahh. Aku rase lg bnyk failed drpd success. Huhu. Ok da. da. Nk buat keje. Huhu.

♥ we made for each other ♥
11:21:00 AM
0 commented




♥ eta+edy ♥

♥ tagboard ♥


♥ hit counters ♥

Free Website Counter

♥ blog's archive ♥